Wereld van verschil - Reisverslag uit Ratchaburi, Thailand van Jetske Straatsma - WaarBenJij.nu Wereld van verschil - Reisverslag uit Ratchaburi, Thailand van Jetske Straatsma - WaarBenJij.nu

Wereld van verschil

Blijf op de hoogte en volg Jetske

24 Mei 2015 | Thailand, Ratchaburi

Inmiddels ben ik alweer anderhalve week in Thailand. En in die tijd heb ik zo veel gezien en meegemaakt. In totaal ben ik 6 dagen in Bangkok geweest, wat behoorlijk lang is voor een stad als deze. Het is er zo vol, druk, en chaotisch dat een paar dagen meer dan genoeg is. Maar ik heb een aantal leuke mensen ontmoet in het hostel en heb nog een paar dagen met hen de stad verkent. We zijn onder andere een avond naar Koh San Road geweest. Een bekende straat waar veel backpackers komen. Hier kun je overdag goed shoppen en 's avonds cocktails drinken en dansjes doen (al zul je de thai people niet snel zien dansen). Als je voor wat meer uitdaging wil gaan moet je eens een kraampje opzoeken waar je allerlei insecten kunt eten, zelfs vogelspinnen en kleine slangen! Natuurlijk moesten we dat proberen dus heb ik na even twijfelen een sprinkhaan naar binnen gewerkt. Maar als ik eerlijk ben heb ik toch liever een cocktail.

De rest van de dagen hebben we:
- Het Lumphini park bezocht, waar heel Bangkok aan het joggen en sporten lijkt te zijn.
-De Thaise kapper bezocht waar ze ondanks gebrekkig engels begrepen dat ik alleen de punten wilde laten bijknippen.
-Veel Thais streetfood geprobeerd en thaise ijsthee en ijskoffie (yumm) gedronken.
-Een Thaise massage gehad van 1 uur voor omgerekend maar 4 euro!
-2x (met gevaar voor eigen leven) in een tuktuk gezeten.
-ritjes gemaakt met de skytrain.

De laatste 2 dagen de luxe opgezocht en dus in een hotel geslapen ergens anders in de stad. We deden het vooral om het zwembad dat ze hadden:-)

Donderdag was het tijd om Bangkok achter me te laten en heb ik me door een minivan naar het westen van Thailand laten brengen. Om precies te zijn naar het plaatsje Chat Pa Wai dichtbij Ratchaburi. Dat was in ieder geval de bedoeling, ze bleken me uiteindelijk in een andere plaats te hebben gedropt. Gelukkig is de thaise bevolking heel erg aardig en hebben ze me geholpen om in Chat Pa Wai te komen.
Hier zal ik de komende 2 weken vrijwilligerswerk gaan doen op de: "Happy little friendly farm". Deze boerderij wordt gerund door een thaise familie. Overal op het terrein staan hutjes waarin de vrijwilligers kunnen slapen. Ik heb een eigen houten hutje op palen. Een groot verschil met het hotel waarin ik hiervoor verbleef maar ik heb alles wat ik nodig heb! Elke dag helpen we +/- 3 uur mee met het voeden van de dieren, schoonmaken, de schapen wassen, paarden in de wei zetten etc. in ruil hiervoor heb ik een slaapplaats en 3 maaltijden per dag die "mama"(zo noemen we haar) voor ons klaarmaakt.

Daarnaast is er genoeg tijd om te relaxen en uitstapjes te maken. Zo zijn we o.a. naar warmwaterbronnen geweest, hebben we apen van heel dichtbij gezien en gevoerd, zijn we naar de lokale markt geweest, gezwommen en ge-bbq'd. Al liftend kunnen we ons naar het centrum laten vervoeren. We zijn in totaal met 6 vrijwilligers en we komen toevallig allemaal uit Europa. Gisteravond hebben we de film "The Beach"gekeken dat zich afspeelt in Thailand. Al met al is het hier een stuk rustiger en relaxter dan in Bangkok. Genoeg tijd om uit te rusten en mijn reis verder uit te stippelen. Ik wil nog zo veel zien en doen! Gelukkig heb ik nog even de tijd.

  • 24 Mei 2015 - 19:39

    Suus De Bruijne:

    Hoi Jetske, weer wen mooie verslag van jou, het meste weet ik al, maar het is leuk om het nog een keer te horen. Je hebt nog weken van tijd voor de boeg om van alles te doen en te zien. Ik ben eigenlijk een beetje jaloers op jou, maar vind dat je deze reis na het moeilijke vorige jaar helemaal,verdiend hebt! Een hug van oma suus

  • 24 Mei 2015 - 21:06

    Caecilia:

    Lieve Jet, Wat een ontzettende leuke en fijne reisverslagen lees ik van je! Heerlijk dat je het goed hebt en dat je leuke mensen ontmoet. Ik probeer je te blijven volgen ( per toeval ontdekte ik jouw verslag..).
    Ik heb natuurlijk veel minder avontuurlijke zaken te melden maar wel dat ik zojuist het mega project Auping Bed Verkoop afgerond heb en wacht op de volgende stap! Mede dank zij jouw hulp (marktplaats) en die van Sietse en Pieter (spierkracht en handigheid) is het tot een succesvol einde gekomen.
    Geniet jij nog van een goede tijd in het land van de glimlach (zo worden de mensen daar omschreven) en ik zie de verhalen tegemoet. Dikke kus van Ce

  • 25 Mei 2015 - 12:09

    Marjolein :

    Hey Jet,
    Leuk om jouw avonturen te lezen en zelfs even van jouw vegetarische dieet afgestapt voor een sprinkhaan dus ;-). Kan me voorstellen dat het lekker is om na zes dagen bangkok even op het platteland te zijn. En op de lokale markt hebben ze vast heerlijk fruit etc. Succes met het verder uitstippelen van jouw reis. Ben heel benieuwd waar je naar toe gaat! Liefs marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jetske

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 2706

Voorgaande reizen:

14 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Thailand 2015

Landen bezocht: