I love Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jetske Straatsma - WaarBenJij.nu I love Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jetske Straatsma - WaarBenJij.nu

I love Pai

Door: Jetske

Blijf op de hoogte en volg Jetske

11 Juni 2015 | Thailand, Chiang Mai

Het is hier zo geweldig dat ik niet eerder tijd vrij wilde maken voor het schrijven van dit 4de reisverslag:-)
Ik ben inmiddels in Pai, maar mijn vorige reisverslag schreef ik voordat ik de nachttrein naar Chiang Mai zou nemen dus laat ik daarmee beginnen.

Op dinsdag 2 juni om 20.45 uur nam ik de nachttrein naar Chiang Mai vanaf het station in Ayutthaya. Ik had een upperbed en moet zeggen dat het nog best comfortabel was om in te slapen. De bedden werden vooral bezet door andere backpackers en hier en daar een Thai. Vanaf 6 uur in de ochtend begonnen ze de bedden op te klappen tot normale banken, dus we "moesten" wel opstaan. De Braziliaan, Hygo, die ik in Bangkok heb ontmoet haalde me met een scooter van het station waar ikom 8.00 's ochtends aankwam. Het hostel waar ik verbleef heten "Buchbun", het was een art hostel met een relaxte sfeer en veel "art" aan de muur. Beter dan een standaard hostel en..ze hadden 3 schattige chiwawa's. Het hostel zit vlakbij de beroemde night market waar ze veel te veel leuke dingen verkopen. Ik ben zo blij dat ik maar 8 kilo aan bagage mee heb genomen, nu kan er iig veel mee terug! Chiang mai is een mooie stad maar ook druk, en dus een om niet te lang te verblijven. Ik heb hier niet echt de standaart toeristische dingen bezocht maar ik moet zeggen dat ik ook wel even genoeg had van tempels, buddha's en nog meer tempels. Met een aantal andere uit het hostel zijn we naar een museum geweest "Art in Paradise", hebben we per scooter een canyon bezocht waar we vanaf konden springen...in het water (20 meter..ouch), en heb ik een waterval gezien die midden in de jungle lag. Hiervoor moesten we ook met de scooter (nu zit ik nog achterop maar in Pai wil ik er zelf een huren) een berg op. Hier hebben we ook een paar dorpjes bezocht die op de route lag. Maar het leukste was de Ladyboy show. Hier in Thailand zijn heel veel ladyboys te vinden (Mannen die zich ombouwen tot vrouw). De show had veel weg van de Parijse Moulin Rouge. Veren, glitters en muziek die ik herkende van de showlessen die ik op school kreeg. En....ze kunnen vrouwelijker dansen dan ik! De eigenaar van het hostel is in zijn vrije tijd ook een ladyboy, hij nam ons hier mee naar toe. Na het zien van deze show zie ik ineens overal ladyboys.

Zaterdag was het tijd om Chiang Mai te verlaten, met 2 andere ben ik in een minivan naar Pai gereist. 3,5 uur rijden en 762 bochten!!! verder kwamen we aan in dit kleine stadje in het Noorden van Thailand. En zoals de titel al zegt ik ben verliefd...op Pai!! Het is beroemd onder backpackers en heeft een relaxte hippie achtige sfeer. In het centrum vind je de beste café's en restaurantjes,en natuurijk veel te veel leuke en mooie dingetjes om te kopen. Iets uit het centrum ben je direct in de natuur. We verbleven in een hostel dat "Purple Monkey" heet, de beste plaats om te socializen met andere reizigers. 'S avonds was het dan ook tijd voor drankjes en dansjes in het nachtleven van Pai. Met 5 mojito's voor 12 euro wil dat wel lukken. Overal zie je mensen met dreads, tatoeages, hippie kleren etc. en iedereen is hier blij en relaxed.

De volgende dag een scooter gehuurd (ik kon niet wachten). De nieuwste trend van Pai heb ik al gespot: wit verband om benen en armen. Meer dan de helft crashed hier met de scooter ( ik ben nog heel). We hebben, met mijn inmiddels Braziliaanse vrienden en wat andere van het hostel een waterval bezocht, een canyon beklommen en de omgeving ontdekt. 'S avonds is het het leukst om wat door het centrum te lopen, heerlijk te eten (de burgers van de "Burger Queen"zijn te lekker en ontbijten met muesli, yoghurt en vers fruit is nog lekkerder.) Maar naast al het eten, geld uitgeven en relaxen zijn we ook sportief bezig geweest. Dinsdag hebben we een track gedaan naar een waterval. 2 uur lopen door de jungle, en 2 uur terug, 2 slangen gezien! Maar de waterval was geweldig en die had ik niet willen missen. Natuurlijk hadden we 's avonds wel heel hard een massage nodig, maar voor 4,50 euro per uur is dat geen probleem hier. Inmiddels zijn we verkast naar een ander hostel. hier heb je je eigen bamboo bungalow met uitzicht op de bergen. Ik ben nu bijna een week in Pai en heb nog veel meer gezien en gedaan maar dat wordt te langdradig.

Morgen de laatste dag hier in Pai, en dan ga ik Thailand verlaten. We gaan de grens over naar Laos! en verblijven daar ongeveer een week of langer. Kan niet wachten om dit land te gaan ontdekken! Het volgende reisverslag zal daar dan ook vandaan komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jetske

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 2709

Voorgaande reizen:

14 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Thailand 2015

Landen bezocht: